Waar zijn relatiegeschenken goed voor?

Relatiegeschenken kunnen verschillende doeleinden hebben en voor verschillende personen. Relatiegeschenken kunnen aan klanten gegeven worden om de relatie met de klant te onderhouden. Dat kan al iets heel kleins zijn, zoals een pen, kleding, of glazen en kopjes. Je kunt er dan bijvoorbeeld je logo of bedrijfsnaam op plaatsen. Vaak wordt dat gedaan om de klant bevriend te houden en vaker artikelen bij je gaan bestellen. Met een dergelijk bedankje laat je bovendien meteen uw visitekaartje voor langere tijd bij de ontvanger achter. Ruim driekwart van de ontvangers van een relatiegeschenk houdt het cadeau meer dan een half jaar in zijn of haar bezit. Het nut van een relatiegeschenk is dus erg groot. In de kerst worden er veel kerstpakketten uitgedeeld aan personeel en klanten.

Soorten relatiegeschenken

De meeste mensen waarderen het wel wanneer ze een relatiegeschenk ontvangen. Een relatiegeschenk kan van alles zijn, van kleding tot tandenborstels. Veel bedrijven geven vaak een product dat in hun genre past, zodat ze laten welke producten hun aanbieden. Kerstpakketten zijn in de kerst erg populair. 53% van de ondervraagden gebruiken dagelijks promotieartikelen, zoals pennen, USB-sticks, powerbanks of tassen. Veel relatiegeschenken worden dagelijks gebruikt omdat het toch wel handig is. Uit een onderzoek is gebleken dat USB-sticks het langst door de ontvangers worden gebruikt. Als je een relatiegeschenk naar een persoon stuurt dan kan het lastig zijn om te bepalen wat je wilt geven. Keukenproducten zijn altijd handig dus wordt dat vaak gegeven, bijvoorbeeld kopjes en mokken, bestek of glazen. Kleding is altijd een goed cadeau om te geven, want je kunt zelf bepalen wat er dan op komt te staan. Voor een uitgebreid aanbod kun je kijken op Goedkooppennenbedrukken.be.

Pennen bedrukken

Promotie artikelen

Relatiegeschenken is ook een erg goede strategie voor promotie. Zoals eerder genoemd zijn er dan ook veel bedrijven die producten sturen naar klanten. Elk bedrijf heeft wel een product in hun genre, dan is het makkelijk te bepalen wat je wilt geven. Slagers hebben vaak kerstpakketten en een computerbedrijf kan bijvoorbeeld USB-sticks geven. Je creëert zo ook naamsbekendheid, want uit een onderzoek is gebleken dat 88% van de ondervraagden de naam op het product onthouden. 83% vindt het leuk om promotieartikelen te ontvangen want vaak zijn het toch wel handig producten die je misschien wel dagelijks gaat gebruiken en de helft houd de producten voor minimaal een jaar.